“Çift eklemli ters sarkaç eğitim seti” projeleri "2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı" tarafından desteklenmeye hak kazanan bölümümüz öğrencisi Gizem Tay ve danışman hocası Dr. Öğr. Üyesi Ertuğrul Çetinsoy'u tebrik ederiz!
Proje özeti: Günümüzde artan otomasyon ve robotik gelişmelerle, insan müdahalesini en aza indiren otonom sistemlerin önemi giderek artmaktadır. Bu bağlamda, kontrol teorisinin mühendislik ve otomasyon süreçlerinde daha fazla kullanılması, otomatik kontrolün önemini gözler önüne sermektedir.
Eğitim amaçlı geliştirilmiş olan bu sistem, kontrol teorisi ve robotik alanlarında uygulamalı öğrenme sağlamakta olup, öğrencilerin ve araştırmacıların pratik deneyim kazanmalarına olanak tanıyacaktır. Proje kapsamında kullanılan potansiyometreler, sarkacın konumunu anlık olarak izleyip veri sağlamakta, böylece daha etkin bir kontrol sistemi oluşturulmaktadır. Bu projede kullanılan sensörlerin doğruluğu ve sistemin dayanıklılığı üzerine yapılan testler, projede belirlenen hedeflere ulaşmada seçilen yöntemlerin etkinliğini kanıtlamaktadır. Böylece, araştırmacılar ve öğrenciler, potansiyometrenin verilerini kullanarak sarkacı dengeleyen kontrol algoritmalarını geliştirecek ve uygulayacaklardır.
Bu projeyle robotik ve kontrol teorisi alanlarında hem teorik hem de pratik katkılar sunulması hedeflenmektedir. Projenin eğitim odaklı olması, öğrencilerin karmaşık sistemlerin nasıl kontrol edildiğini doğrudan gözlemleyip deneyimlemelerine olanak tanır. Potansiyometrelerin gerçek zamanlı geri bildirim sağlaması sayesinde öğrenciler, anlık veri akışının kontrol algoritmalarında nasıl kullanıldığını ve hızlı işlemcilerin kontrol performansını nasıl artırdığını öğrenirler.